omni thumb
omni thumb

Cílem tohoto projektu je vývoj a výzkum aplikací virtuální reality (VR) určených pro použití s všesměrovými pohybovými platformami. Všesměrová VR platforma je zařízení, které poskytuje fyzickou plochu pro nekonečnou chůzi. Je určena pro použití v kombinaci s brýlemi virtuální reality – VR headset. Všesměrová pohybová platforma dokáže snímat lidskou chůzi v objektivní realitě a přenášet ji do virtuální reality. Jedná se o zařízení, které uživatelům umožňuje provádět fyzické pohyby chůze nebo běhu všemi směry v rozsahu 360 stupňů a zároveň neměnit svou polohu v objektivní realitě. Díky tomu má uživatel k dispozici dvourozměrnou nekonečnou plochu a nedostává se do kolize s překážkami nebo stěnami. Zařízení posiluje haptickou senzorickou modalitu zážitku VR a může potenciálně zvýšit imerzi vedoucí k vyššímu terapeutickému potenciálu virtuální reality.

Cílem našeho výzkumu je prozkoumat, jak specifické lokomoční techniky interagují s různými environmentálními kontexty ve VR. Tento základní výzkum je zaměřen na zkoumání vlivu lokomočních technik na subjektivní zkušenost uživatelů a jejich navigační schopnosti. Dalším cílem našeho projektu je aplikovaný výzkum pozůstávající z experimentálního testování proveditelnosti a potenciálu VR platforem pro expoziční terapie agorafobie. Kromě toho se v našem VR centru vyvíjí tutorial (zácviková) aplikace pro všesměrové pohybové platformy.

Kontakt

Kontaktní osobou pro tento projekt je Michal Sedlák. Pokud máte zájem účastnit se experimentu, stačí kliknout na níže uvedenou emailovou adresu a poslat email

michal.sedlak@nudz.cz