Cílem projektu “trénink kognitivní flexibility pacientů s obsedantně-kompulzivní poruchou” je vytvoření uceleného tréninkového SW a plánu v ekologicky validním prostředí virtuálního města a dalších her ve virtuální realitě. Trénink by měl u cílové skupiny pacientů s OCD vést ke zlepšení kognitivní flexibility. Kognitivní flexibilta v sobě zahrnuje schopnost měnít své chování na základě vnějších podmínek, přizpůsobovat se, přeučovat se novému relevantnímu úkolu a měnit strategii a řešení daných úloh.
Virtuální město a hry jsou tvořeny několika komplexními úlohami určenými k tréninku inhibice chování, navigace, pozornosti, vizuomotorické koordinace a dalších exekutivních funkcí. Pacienti mohou tyto funkce trénovat pomocí plácání otravných much v kuchyni, výletu do zábavního parku se střelnicí, výletu na hrad se skrytými předměty a pohybově aktivní hrou Beat Saber, vyvinutou českou vývojářskou skupinu Beat Games.
Projekt byl zahájen s finanční podporou grantu „PharmaBrain“ č. CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_025/0007444 a probíhající validizační studie je financována programem GAMA Technologické agentury ČR v rámci projektu Braintech TP01010062. V tuto chvíli probíhá zahájení randomizované studie projektu, která je financovaná Agenturou pro zdravotnický výzkum ČR pod Ministerstvem zdravotníctví ČR projektem č. NU23-04-00402.